رشد کشاورزی در ایران پایدار و رو به افزایش است

رشد کشاورزی در ایران پایدار و رو به افزایش است

اخبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، عباس کشاورز در نشست هم اندیشی در خصوص پروژه های ملی پیشنهادی کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد: از سال ۹۲ به بعد در بخش کشاورزی علیرغم اتفاقات اقلیمی و اقتصادی رشد کشاورزی کشور رشدی پایدار، مستمر و فزاینده ای را شاهد هستیم.

عباسی جهاد کشاورزی

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت:علیرغم اتفاقات اقلیمی و اقتصادی رشد کشاورزی کشور رشدی پایدار، مستمر و فزاینده بوده است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی از دید من خوب است، افزود: در همه جای دنیا بخش کشاورزی ۳ وظیفه مهم دارد و آن این است که تقویت کننده امنیت غذایی کشور است ودر درجه دوم مسئول حفظ منابع است که مربوط به رویکرد  زیست محیطی دارد.

عباس کشاورز اضافه کرد: سومین وظیفه بخش کشاورزی هم این است که در آمد کشاورزان را بالا ببرد. و این جنبه اقتصادی و اجتماعی فعالان کشاورزی را دارد ودولت باید حمایت کند و فعالان اقتصادی را راضی کند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در ادامه از سیل های اخیر در استان های سیستان و بلو چستان و جنوب کرمان و خوزستان یاد کرد و اذعان داشت: در همه جای دنیا کشاورزی متاثر از پدیده های اقلیمی است که قابل کنترل توسط بشر نیست مثلا در سیلی که سال گدشته در خوزستان آمد مزارع شکر از بین رفت ولی با اقداماتی که انجام دادیم مخازن سد پر آب شد و امسال توانستند ۹۰۰ هزار تن شلتوک برداشت کنند.

وی در پاسخ به نماینده اصفهان نیز که از کمبود کود کشاورزی گله مند بود نیز گفت: سال گذشته در همین تاریخ ۵۰ هزار تن کود و امسال۶۲ هزار تن کود به اصفهان اختصاص یافت و در این زمینه کمبودی نداریم.

وی در پایان بیان داشت: انتظار ما این است که همه مشکلات با مدیریت هوشمند و استفاده از ابزارهای دقیق و ایجاد یک رابطه تعاملی راه های برون رفت و حل مشکلات اقتصادی و بازرگانی بخش کشاورزی خواهد بود.

تاج الدین نماینده مردم اصفهان نیز با حضور در این نشست به مشکلات کشاورزان در اصفهان اشاره کرد و گفت: سهمیه کودهای کشاورزان همان سهمیه ای است که در سال گذشته میگرفتند  وبه مهندس کشاورز پیشنهاد میکنم کاری کنید بدون واسطه کود به دست کشاورزان برسد.

وی به نقل از دامداران نیز گفت:دامدارها می گویند با وجود ۳۹۰ دام پروار شده هیچ کس از ما خرید تضمینی نمی کند.

نماینده استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان اصفهان جز استان های برخوردار است اما در سال های اخیر از جانب دولت مورد کم لطفی قرار گرفته است.

به گزارش موج؛ نخستین نشست مشترک روسای کمیسیون های کشاورزی اتاق های بازرگانی سراسر کشور امروز با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و با هدف طرح پروژه های ملی کمیسیون کشاورزی اصفهان در اصفهان برگزار شد.

منبع خبر: mojnews.com

رشد کشاورزی, کشاورزی در ایران

نتیجه‌ای پیدا نشد.
keyboard_arrow_up