دکو شیلد
بسته بندی:  10 لیتری
نوع فرمولاسیون: سوسپانسیون
نوع کاربری: ضد آفتاب، محافظت کننده
شرکت سازنده:   دکو Decco

کود ضد آفتاب سوختگی و ضد گرمای دکو شیلد (Decco shield)

کنترل استرس های دمایی، محافظت در برابر UV و درمان آفتاب سوختگی، افزایش کلسیم گیاه

معرفی دکو شیلد:

کود ضد آفتاب سوختگی و ضد گرما با نام تجاری “دکو شیلد” محصولی انحصاری از کمپانی دکو (DECCO) می باشد که با توجه به ویژگی های آن، قابلیت های پرشماری خصوصاً برای مناطقی مثل کشور ما که با کمبود آب و گرمای شدید در اوج فصل رشد گیاه مواجه است، دارد. ماده اصلی بکار رفته در این محصول که به صورت مایع غلیظ است، کربنات کلسیم میکرونیزه می باشد. این ماده به صورت کاملاً یکنواخت و با اندازه بسیار ریز در اختیار گیاه قرار می گیرد.

مزایای استفاده از دکو شیلد به صورت محلولپاشی:

  • تامین کلسیم گیاه،
  • فراهم کردن CO2 قابل دسترس و در اختیار بافت ها قرار دادن آن پس از محلولپاشی، این فرآورده بر روی برگ به 2 جزء کلسیم و CO2 تبدیل می شود. کلسیم برای بافت های استحکامی گیاه ضروری است. CO2 نیز از مهمترین فاکتورهای رشد گیاهی محسوب می شود که حیات همه گیاهان به آن وابسته است،
  • این عامل خصوصاً در گیاهان خانواده C3 که شامل اکثر گیاهان کره زمین مثل همه درخت ها، گوجه فرنگی، خیار، گندم و جو می باشد اهمیت دو چندان پیدا می کند، چرا که باعث افزایش کارایی مصرف نهاده در این گیاهان می باشد و تولید را به شدت بالا می برد. CO2 به قدری برای این دسته از گیاهان اهمیت دارد که در برخی از گلخانه های پیشرفته برای افزایش محصول آن را به صورت مصنوعی تزریق می کنند.

مزایای استفاده از کود ضد آفتاب سوختگی:

  1. افزایش کلسیم قابل دسترس برای گیاه
  2. افزایش سایز و کیفیت محصول
  3. کاهش دمای گیاه خصوصاً میوه
  4. کاهش و درمان آفتاب سوختگی گیاهان
  5. کاهش تشنگی گیاه

 

میزان مصرف دکو شیلد:

در مناطق بسیار گرم:15 تا 20 لیتر در 1000 لیتر آب در 2 تکرار. تکرار سوم فقط بر روی میوه ها و با دوز 15 در 1000 انجام شود.
در مناطق معتدل و گرم:10 تا 15 لیتر در 1000 لیتر آب در 2 تکرار. تکرار سوم فقط بر روی میوه ها و با دوز 10 در 1000 انجام شود.
گلخانه ها:هر بار 10 در 1000 از ابتدا تا میوه نشینی.
انگور، پسته و انار:20 در 1000 در ابتدا و 10 در 1000 در اواسط و اواخر فصل رشد فقط بر روی میوه ها.
مرکبات و سیب:15 در 1000 در ابتدا و 10 در 1000 در اواسط و اواخر فصل رشد فقط بر روی میوه ها

 

نحوه مصرف ضدآفتاب سوختگی:

ابتدا محتوی قوطی را به شدت تکان داده و در 20 لیتر آب مخلوط نمایید. مجدداً داخل قوطی آب ریخته و به هم بزنید تا جایی که مطمئن شوید چیزی از محصول درون قوطی وجود ندارد و مجدداً آن را به 20 لیتر آب قبلی اضافه نماید( به علت غلظت بسیار بالای این فرآورده احتمال رسوب آن در قوطی وجود دارد). سپس محتوی 20 لیتری را درون 100 لیتر آب ریخته و به طور مداوم هم بزنید، برای دریافت نتیجه مطلوب از تانک های میکسر دار استفاده نمایید و یا حداقل هر 15 دقیقه یکبار محتوی تانک را به هم بزنید. مش لانس را در حالت بسیار ریز (پودری) قرار داده و سپس محلول پاشی را آغاز نمایید.

قابلیت اختلاط :

  • توصیه می شود کود دکو شیلد را به تنهایی مصرف نمایید.
  • این محصول قابلیت اختلاط با مواد به شدت اسیدی مثل اسید جیبرلیک، مس، سولفات روی، سولفات منگنز و سم استامی پراید، را ندارد.
  • این محصول قابل اختلاط با کلات EDTA روی و منگنز، کلروپیریفوس، اتوکسازول، مانکوزب، آبامکتین، کودهای ازته(46-0-0) و فسفات پتاسیم می باشد.

 

فرمولاسیون:

اکسید کلسیم (Cao)33/6 %

 

احتیاط و هشدار:

* میزان، زمان و نحوه مصرف محصولات، با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، سن گیاه، شدت کمبود و دیگر عوامل متفاوت است، بنابراین جهت حصول نتیجه بهتر توصیه می شود قبل از مصرف با کارشناسان آگراکو مشورت نمایید. بدیهی است عواقب ناشی از استفاده ناصحیح، متوجه مصرف کننده می باشد. باقیمانده کودها و سموم کشاورزی خسارات جبران ناپذیری بر کیفیت آب و خاک و سلامت زیست بوم میگذارند، به همین دلیل استفاده حداقلی و به روش صحیح با استفاده از ابزار آلات کالیبره اکیداً توصیه می شود.

* دور از دسترس اطفال نگهداری شود. قبل از مصرف دستورالعمل مصرف به دقت مطالعه شود.

 

محصولات مرتبط:

کود ان پ کا

کود NPK (ان پ کا) دکو

دکو فوسکی آگراکو

کود فسفیت پتاسیم (فوسکی)

دکو کلسیم کود ماکرو

کود کلسیم دکو

دکو فورس میکرو

کود فورس میکرو دکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up